Tuesday, March 23, 2010

FanMeeting bersama JaeJoong Celup

Ok.. abis sesi bergambor ngan flower stand.. sumer mula bergerak ke food court sbb nak lunch.. maklumler sumer lapor kan? Maka pi la kami makan..masa nak makan.. dengan sopan santun aku suh minah chinese 2 org tuh move kemeja lain sbb aku nak geng2 forum cari dok satu meja tuh.. sbb nak duduk kat 4 meja tuh.. nak sumer sekali makan sesama.. masa jean, kia ngan botol datang.. tempat dorg x der sbb mmg cukup2 jerk.. so, dorg duk kat meja sebelah kitorg.. sesi gossip mereka ngan kak weina pun bermula la.. aku pun x tau la ape benda.. lepas makan2 abis sumer.. aku pun join gossip kakweina and the geng..segala benda lah aku dengar siap sekali nyampuk la ala2 org profesional walopun ntah apa2 jerk komen.. masa nih kak zel, rose, awan ngan adiknya dah pi surau kat lrt tuh sbbnak rehat ngan solat.. aku plak.. sbb aku nih jenis leh lepak nak dengar gossiplaik dan leh solat jamak.. so, akustay la lagik ngan dorg.. tgh2 sibuk lepak2 borak.. Kak Bel datang dgn torchlitenyer.. tuk distribute kat nama2 yg dah order.. pastu kak bel tunjuk plak gambor JaeJoong celup yg kak bel snap secara candid tuh kat kami.. aku dengan perasaan geramnya ckp la..

“Hah! Mamat nih la yg aku nengok tadik.. siyus mcm jaejoong..body, rambut, jalan..”


masakak bel tunjuk gambo tu.. perasaan aku kan.. kalolah aku dapat amik gambo ngan dia nih.. celup pun celupla.. asalkan ada bau2 DBSK pun jadiklah,, maklumler aku kan cassie gak..hehehe! bak kata org.. pucuk dicita.. ulam mendatang.. sekali terlihatlah kelibat JaeJoong celup tuh depan mata kami. Dia ngan aweknyer kot jalan menuju ke LRT.. aper kes dorg nak ke sana? Dia nak pi semayang zohor gak ker? Ekekeke!
So, biler mengingatkanaku masih belum sembahyang.. sepantas kilat aku ckp ngan bebudak porem.. aku nak pi semayang.. dah lewat nih..
ayat x boleh blah aku kat kia and jean and semua yg ada masa tuh..

“Korg.. aku bebetul nak pi semayang nih. X der maksud lain nih. Korg jgn anggap lain erk? Mmg aku nak pi semayang nih.. serius..”

Camtu la lebih kurang.. atas alasan aku lambat. Aku pun berlari2 la ala2 kelam kabut mengejar masa.. masa nih aku dah dengar sore saper tah jerit kat belakang.. aku cam aspect kia masa nih.. betulke ko kia?

“JCccccccccccccccccccccc!” aku hanya angkat tangan sambil melambai2kan tangan x tengok belakang pun.. sambil memberi maksud kat dorg

“doakan aku berjaya..”ekekeke!! Kalo mamat tuh x lalu.. aku x tau biler aku nak solat.. lepas Asar gamaknya.. buat jamak takhir terus kot.. ekekek !

Ok, sambungciter.. Aku berlari
melepasi Jaejoong dan aweknya. Aku x pandang dorg langusng wei.. ala2 aku mmg nak ke surau gitu..
1st step aku pastikan lakonan aku bebetul menjadi ala2 rush nak ke surau. Aku lari depan dorg x tengok langsung.. ala2 kekonon aku X HERAN ngan jaejong celup tuh... sampai jerk bawah.. aku tengok keadaan sekeliling.. hurm..x der saper2.. ada makcik cleaner ngan abg cleaner jerk sorg.. x dok sapo pun kat area situ.. (masa nih masih dalam lakonan berlari2).. sekali aku mcm bebuat tertoleh ke belakang kekonon nak tengok apa yg aku terlanggar la.. kaki cam ala2 terseret gitu..

Sekali aku buat2 aku ternampak dia and cam terkejut ngan WAJAH dan GAYA CELUP dia.. terus aku brake lari ala2 kecemasan.. srettttttttt!! Biler tengok line clear.. x der org.. aku apa laik..

”Hello, hello.. can i take a picture with you bcoz u just like JaeJoong..”.. hehehe!
Dengan muka x malu akuckp camtuh.. pastu.. korg tau apa mamat tuh jawab?

“Over here?”, dengan gaya sopan gitu.. apa dia nak aku bawak dia bergambor kat tempat lagik bagus ker? Huhu! Nampak sgt ramai org selalu bergambor ngan dia.. aku pun ckp yes.. ala2 nak rush gitu.. almaklumler kan aku nak pi semayang tadik.. so, lakonan kena sampai abis.. so, dgn pantas kilatnya aku kuarkan hp motorola aku yg x baper nak jelas kalo outdoor.. tapi aku sempat la setting ”sunny” agar gambo x gelap.. (yg gelap kulit aku jerk.. wawawa) pastu dengan slumbernyer aku hulur kat awek cina tuh sambil ckp..

“Would you please help me for this?”.. dengan segera amoi tuh amik hp aku..uik? sporting abis.. relan ak bermadu ke apa minah nih? Ala..kompom dah biasa la tuh.. masa sesi aku pass hp aku kat dia tuh.. aku pu nterdengarlah dorg berdua nih ckp2 skit..
Dan aku x tau apa kejadah yg dorg berdua speaking mandarin.. masa nih perasaan aku cam dah.. alamak hai.. apsalkorg ckp bahasa cina.. kan feel korea dah hilang dah.. hish.. hehehe!

X kisahlah ygpasti aku leh nampak jelas mata jaejoong nih camner.. kalo dia bukak glassesdia tuh.. kompom! Kompom! Kompom! X sama ngan JaeJoong! Wakakaka! Aper2pun… atleast aku dah dapat amikgambor secara personal gitu ngan dia.. dan masa dah amik gambor tuh.. aku punckplah thanks dalam 2 kali camtuh.. dorg just senyum and angguk2 jerk. Sbb aku x puas ati dgn reaction tuh (walopun ok jerk sebenarnya.,) aku pun denganmenggunakan skill mandarin aku.. (byklah sgt.. wakaka!)
Aku terus ckp..

“Xie Xie ni..”..terus aku dengar dorg gelak..paham la tuh.. hehehe! Pastu aku buat2 lari2 lagik terus menuju ke surau.. lakonan mesti diteruskan agar x nampak aku yg tergedik2 nak amik gambor ngan dia.. (aku ngaku aku gedik masa tuh.. sbb x der org.. lagikla gedik)
ok.. pembuktian. Inilah gambo yg aku sms kat jean tuh..

Dah resize dah..KAK BEL.. this is for you ad kia, airah dan saper2 yg nak tengok la... hehehe gigih ngumpat aku berlari2an..Ekekek!


siyus aku x tahan..aku nak mms gak. Ikutkan aku nak surprise ngan korg… nak tepek sini jerk. Hehe! Tapi biasalah.. manusia nih..hidup kalo x berlagak x sah.. so, sbb aku nak berlagak tahap berlagak habis2an punya.. aku kena la mms ngan jean.. sbb aku tau dia akan tunjuk kat korg punya masa tuh.. ekekek!

Oleh kerana nak nampak kelam kabut sgt.. abis pintu masuk surau pun aku x terjumpa.. kena tanya makcik cleaner baru aku tau masuk dari mana.. sampai2 surau.. apa aku buat? Aku jumper jerk kak zel and the geng.,. satu ayat jerk aku ckp ngan dorg..

“Jangan menjerit..jangan menjerit biler nampak apa yg aku tunjuk nih ok?”

Aceh.. kak zel zebagai warga cassie yg aku kenal.. kompom2 aku excited tunjuk kat dia dlu.. sekalik.. alhamdulillah.. dia x jerit.. tapi aku tau dlm hati sungguh jeles dgn gambor yg aku tunjuk tuh..lepas abis citer terus aku mms kat jean..hehehe! X cukup ngan kak zel and thegeng.. aku tunjuk plak kat member poremmesra aku.. sampai member aku ckp per?

“ala.. mamat nih yg menari2tadik depan stadium x baper best tuh kan?Kitorg siap kutuk2 dia lagik”ayat ala2 konon x heran la.. sedangkan member aku tuh cassie tuh.. lagik giler dari aku.. dan paling minat JJ dalam DBSK.. ces, ego.. tapi aku jawab per tau.

”ala..best ke x best ke. Atleast aku dah dapat amik gambo personal camnih ngan mamat nih tau.. ko dapat ker? Ko dapat ker?” ekekek! Kawan aku senyum jerk.. last2 masa dia nak sembahyang.. abis dia marah aku..

“Ko la nih Yan.. abis aku x leh khusyu’s nak solat tau..”
Aku gelak2 jerk..wakakaka!! Aku tau apa perasaan dia masa tuh.. hehehe!

X cukup kawan porem mesra ngan cari..kawan porem sayangDBSK pun aku tunjuk.. rupernye..mamat nih seperti yg diketahui MALAYSIAN la.. pangai sengal dia sumer sama ngan JJ bak kata bebudak sayangDBSK nih..sbb dorg pernah jumper dia nih kat mana tah.. ada function tuh la.. nama dia KIRA.. aku x tau apersal dia letal nama tuh.. aku x tau nama cina dia apa.. yg pasti dia nih mmg x der identiti sendiri dah.. abis segala bendadi tirunyer style JJ.. pakai beg LV sama cam JJ.. cara pegang beg sama cam JJ..korg tengok je la gambo tuh.. dia posing pun dah ala2 JJ dah..adoi la.. Cumabahasa jer x sama ngan JJ.. hehehe!

Apa2pun.. itu adalah moment aku paling kelakorla ari sabtu tuh.. h
Publish Post
ahaha!!

No comments: