Tuesday, March 23, 2010

18hb & 19hb Mac (Balik KL, Sambut Buruh Kasar,Stalk SuJu di KLIA)

Selepas 15 minit drama na O Mei ke udara di TV3.. akubergegas menuju ke kereta menyusun barang2 yg aku nak bawak balik KL.. check satu2.. Lirik fanchant? Check! Memo summary? Check! DVD and lappy? Check! Duit?Check! Hp lelagu sushow ngan beast? Check! Wokeh..
Pastu. Sbb aku drive sorg balik KL dari Batu Pahat.. dgn gigih aku pakai sabun Aqura kot nama dia.. nak hilang ngantuk..

Untuk pertama kali aku balik dan drive memalam.. sbb aku nih jenis rabun malam., drive sambil menyanyi2.. menghapal2 chanting sesumer.. sampai umah kul 9.50 PM..amik masa yg ada tuk bersama2 ngan family.. coz aku tau.. esoknya Jumaat sampai Ahad aku akan melayan buruh2 kasar aku.. hehehe!!

Malam itu.. dengan guna beruk yg sakit hati.. langsung x leh connect.. so, aku layan FO season 2la kekonon.. last2 aku tertido awal la plak.. kul 1.30am aku dah terbabas..menanti sms dari aima..dialah buruh kasar aku yg pertama sampai.. sesampainya dia.. tu pertama kali gak aku leh bangun awal masa weekend.. x pasal2 aku bangun buatkan aima air dan suh aima makan sarapan pulut kuning ngan sambal ikan bilis mak aku..

Kul 9 lebih cenggitu..aku dan aima mula mengumpulkan segala anak, isteri, bapak jenis toto dan bantal yg ada kat umah tuk aku bawak ke rumah kongsi buruh2 kasar aku..
Sebelum ke sana.. sempatlah B sms aku ckp dah sampai..aku pun amiklah dia kat jejantas BTS umah aku tuk bawak dia ke umah sana…

Selesai kami letak barang segala… aku hantar B balik kejejantas sbb B terpaksa pi KLIA naik ERL.. aku plak ngan aima mandi membersihkan diri (aku belum mandi masa nih)siap2 nak ke UNIVERSITI LRT STATION sbb nak jumper kak muun tuk amik airwick,zeleia dan derose kat R&R
Sg. Buloh.. setibanya di sana.. kami pun berpeluk2an ala2 lama x jumper gitu.. (lama per.. kan? Hehe!) itulah kali kedua kami berjumpa melainkan derose yg pertama kali aku berjumpa dia.. kecik orgnyer rupernyer.. hehehe!
Aku pun masuk ke kereta wira itam airwick yang bernombor plat AHF **** tuk guide sama2 kak muun ke umah aku di Sungai Besi. Sebelum sampai umah kongsi buruh kasar.. sekali lagik singgah ke umah aku kat BTS tuk amik toto2 baldi dan lelain lagik..
Wokeh.. abis citer pasal tuh..

Kitorg sampai umah aku lagik satu tuh.. kitorg pun solatlah dlu. Yg leh jamak.. jamak. Dan yg x leh.. tunggu je la.. sian kak muun lapor... aku pun lapor rupernyer.. sbb semalam balik umah.. x makan malam terus tido.. hehehe! Lepas makan.. perpisahan ngan kak muun yg konon2 x nak stalk SuJu kat KLIA lah konon.. hahaha!
Lepas tuh..driver bertukar.. aku selaku org KL la pi drive KLIA bawak buruh2 kasar x terlatih iaitu aima, derose, zeleia dan airwick.. Tuan punya kereta..ekeke! duk dalam kereta asyik menyumpah2 jerk.. apsal signboard camni la.. camtu la.. salah masuk jalan la.. kan main susah nak pergi tuh.. ntah mana2 jerk aku masuk.. dgn pelbagai2 kawan2 kol bersama2 dgn Tanjung Teras kol (tq tanjung teras kerana accept aku tuk LI kat sana..) jalan lagik, jalan lagik .. sampai dah nampak perkataan ”TERMINAL”! Maka, begitu excitedla kitorg.. sambl wewik terlompat2 gembira.. x luper juga kakzel yg kaki x sihat tuh pun pollow gembira umpama kanak2 ribenanya..hahahah!
Sesampai2 sana..duk tanya abg polis yg hensem lagik sweet itu..

”Asalamualaikum Encik, parking kat mana yer?” dipendekkan citer.. kitorg pun sampai la kat parking.. parking settle.. naik pi masuk KLIA.. segera menyerang bebudak berbaju BIRU CARI FORUM.. kya~~~~~~ aku nampak kiah, jea, kak bel, B, linome, Hana H, nony, mud, kak jel, nora, jue,just_aku, smaj dan lain2 la.. apa laik kami pun terus la ke tempat yg dinyatakan.. tingkat bawah yg khas arrival tuh kekononnya tuh..
Duk la dengar byk kali org jerit2.. sampai kitorg ingatkan bebudak SuJu dah sampai.. last2 hanya lakonan semata2 sbb nak amik gambor.. kitorg duk berdiri ke arah laluan penumpang keluar.. belah2 jual jagung ngan waffle tuh.. ntah apa jerk aku ngarut.. tiap kali saper yg kuar.. aku dok

“Hello….Hello…Hello.. “ byk sgt hello terus aku nyanyi lagu lupin.. ekekek!
“Welcome to Malaysia”
“Welcome Back”
“Apa khabar”

Ala2 penyambut tetamu gitu.. kekonon nak berlatih dlu sebelum SuJu sampai.. aku dan kekawan yg ala2 nak jadik AJK airport gak masa tuh dok sibuk la erat pegang tangan kekonon nak jaga la fan2 belakang kitorg jgn kasi excited lebih.. but? Aku bangga.. even chinese2 kat belakang tuh.. so, manners.. dorg summer ok.. anak beranak cina kat belakang aku pun ok.. siap berborak ngan aku laik citer pasal suju.. curlast gitu..bangga aku ngan ELF Malaysia..
x rakus..hehehe! Ok..

Selepas dalam kul 5 camtu.. tetibe geng2 app-per-por lari.. kitorg dah tertanya2.. what is going on? (aceh, speaking gitu) aku antara dua.. nak pollow x nak? Aku takut org tipu ckp SuJu kat atas.. takut just nak tarik fans lari tempat lain then dorg kuar kat situ.. last2 aku kejor nony.. Tanya dia.. apsal?
Lalu.. korg pun paham2lah apa terjadik kat KLIA kan?
Ok.. masa nak balik tuh.. aku plak bertungkus lumus nak cari member forum mesra aku plak tuk pas belon ngan bino yg dorg pesan ngan aku.. dalam keseorangan.. dalam keadaan aku pun cam malas nak pikir pasal stalk tuh.. aku pun naik turun lif nak cari kawan aku.. dalam lift.. tetiber ada la satu couple nih masuk sekali.. sekali aku dengar dorg speaking hangul.. lalu dengan tenang aku dalam hati ckp..

“KOMPOM LA SUJU DAH BLAH NIH” sbb penumpang Korean dah sampai.. huhuhu !!
Maka.. habislah cerita aku ngan kekawan kat airpot..
malam pula.. setelah riza, B, aima, derose, airwick, zeleia dan mawad tiba di rumah..lepas maghrib.. sumer aku pi bawak makan malam kat warung bawah umah aku. Sponsor by? Themselves.. heheh! Lepas makan.. kami pun mulalah siap2 tempat tido.. mandi2 segala.. dan bermulalah sesi memotong memo summary dan menghapal fanchant dan dance step..


sesi hapal chanting



sbb dah penat.. kitorg sempat hapal step Gee (chorus) walopun kitorg tau mayB CHUyg akan dipersembahkan.. dan juga sorry2…
Dalam kul 3.30.. akupun tido.. memandangkan bebudak umah aku sumer dah tido.. aku jerk cam x dukdiam hapal sesorg..

tamat citer ari tuh..

No comments: